E-İmza İşlemleri
04 Ocak 2022

E-İmza İşlemleri


E-İMZA İŞLEMLERİ

- Elektronik imza talebi için öncelikle bilgisayarınızda pdf okuyucu program (adobe reader-foxit reader vb.) yüklü olmalıdır, yüklemek için tıklayınız. Daha sonra Kamu Sertifikasyon Merkezi linkine tıklayarak,  karşınıza çıkan formun gerekli alanları talebinize göre  doldurunuz.  Formun son kısmında çıkan seçenekte E-imzalı olarak Başvurdunuz durumunda belgeleye gerek kalmaz .“ıslak imza” ile başvurduğunuz, durumunda sonucu oluşan pdf formatındaki formu yazıcınız ile yazdırıp. sadece ıslak imza ile imzalayınız.  İmzaladığınız formu Bilgi İşlem Birimimize teslim etmeniz gerekmektedir.

- 3 yıllık  sertifika Yenileme ve İlk başvuru  kart okuyucu temini gibi hususlarda buradan gerekli başvuru yukarıda anlatıldığı şekilde sağlanır,

Not: E-imza Yenileme İşlemi İnternet Expoler tarayıcısından giriş için tıklayın "Page not accessible" hatasını aldıktan sonra adres satırına tıklayıp enter yaptığınızda başvuruya devam edebiliyorsunuz. ( javanızın güncel olması gerekir. ) 


 NOT : E-İMZA KİLİT ÇÖZME YARDIMI İÇİN
  TIKLAYINIZ.

Aile Hekimleri E - İmza Başvurular için

- 3 yıllık sertifika ve/veya kart okuyucu için  Halk Bankası, Mardin Şubesi TR870001200968100004000072 IBAN numarasına , Alıcı Adı ve Soyadı  Mardin İl Sağlık Müdürlüğü  ve açıklama kısmına “NES ve/veya kart okuyucu bedeli” olacak şekilde yazılarak ödeme yapılır.

- Fiyatlandırma için tıklayınız.

- Ödeme makbuzunu  mardin.biis@saglik.gov.tr  mail adresinegönderilmesive ıslak imzalı başvuru formunu Müdürlüğümüz Bilgi İşlem Birimine ulaştırılması gerekmektedir.

- Elektronik imza şifrenizi unuttuysanız 4445576 numaralı Kamu Setifikasyon Merkezini aramanız gerekmektedir. E- imza ile ilgili ayrıntılı kılavuz için tıklayınız.

- Elektronik imza sistemini kullanamıyorsanız buradan,  E-imza cihazınızı bilgisayarınıza tanıtmak için gerekli sürücüleri buradan, Akis yönetici programını çalıştırmak için gerekli güncel java programını buradan ve akis yönetici programının güncel sürümünü buradan  yükleyebilirsiniz. Ayrıntılı bilgi için, Şifre ve E-imza Kurulumu için tıklayınız.

 

E-İmza Kayıp Çalıntı Durumunda Yapılması Gerekenler

Nitelikli elektronik  Sertifika ve Kart okuyucu  Kayıp çalıntı durumunda vakit kaybetmeden KAMUSM ' ye ait  4445576 numaralı telefon numarasına kayıp çalıntı bildirimi yapmanız gerekmektedir. Kayıp çalıntı bildirimi sonrası, Bilgi İşlem birimimize müracaat ediniz. Kayıp Çalıntı işlemleri için;

Nitelikli_Elektronik_Sertifika_Başvuru_Listesi.xlsx 2018.xlsxTIKLAYINIZ

Kişi ödemesini;


    Vakıfbank İnternet Şube ( Vakıfbank hesabı ile)

(Vakıfbank >Ödemeler> Kurum Ödemeleri>TÜBİTAK Kamu Sertifikasyon Merkezi Ödemeleri)

    Vakıfbank Mobil Şube ( Vakıfbank hesabı ile)

(Vakıfbank >Ödemeler> Kurum Ödemeleri>TÜBİTAK Kamu Sertifikasyon Merkezi Ödemeleri)

    Vakıfbank Çağrı Merkezi , ( Vakıfbank hesabı ile )
    Vakıfbank  ATM’leri , ( Az sayıda olan yazılımı henüz güncellenmemiş eski ATM’ler hariç. ATM’lerin güncellenmesi önümüzdeki 3 ay içinde Vakıfbank tarafından yapılacaktır.)
    Vakıfbank Banka Şubeleri

üzerinden TC Kimlik numarası ile sorgulama yaparak gerçekleştirebilir.

Kişi gönderilen e-maile istinaden doldurduğu Nitelikli Elektronik Sertifika Başvuru Formu ve Taahhütnamesinin çıktısını alıp imzaladıktan sonra form Kurum Yetkilisi aracılığıyla bir üst yazı ile birlikte Kamu Sertifikasyon Merkezi TÜBİTAK GEBZE yerleşkesi adresine gönderilmelidir.ekir. Banka dekontunu ve Form_001 -003 Nitelikli Elektonik Sertifika Başvuru Listesini mardin.biis@saglik.gov.tr  mail adresine gönderilmesi gerekli